wtorek, 8 listopada 2016

Gdyby nie książki, to co? Czym jeszcze się interesujesz? LBA #13

 Cześć Słoneczka!
Ponoć trzynastka to pechowa liczba, ale nie bądźmy przesądni...
Wyobraźcie sobie, że teraz, w tej chwili przechodzi przed Wami na ulicy czarny kot. Macie wybór: albo się nie narażać i uciec albo przeczytać 13. LBA w moim wykonaniu, do którego nominował mnie Wiktor Bury z bloga My BookTown, za co bardzo dziękuję, standardowo przepraszam, że dopiero teraz je wykonuje i zapraszam do Czytelniczego Miasta Wiktora! :D
Gotowi? Zaczynajmy! <3

1. Najlepsza przeczytana przez Ciebie w tym roku książka (dotychczas).
Teraz tak myślę, że w ciągu drugiej połowy 2016 roku bardzo mało czytałam, a to po co sięgnęłam było okay, ale nie nazwałabym żadnej z tych pozycji  ''najlepszą jaką przeczytałam''.
ALE
Ember in the Ashes. Imperium ognia to z całą pewnością cudeńko pierwszej połowy tego roku, po które sięgnęłam w kwietniu. <3

2. Czy pasja do literatury wpływa na to, jak jesteś postrzegana przez rodzinę/znajomych?
Tak, moi rodzice ogólnie wychodzą z założenia, że moje słownictwo jest rozwinięte, podziwiają bloga, chętnie słuchają jak ich nieudolnie zachęcam do fantastyki.
Jeśli chodzi o znajomych to sama nie wiem. Większość moich znajomych czyta książki, oprócz kochanego rodzynka, ale to chyba nie wpływa na ich ocenę o mnie? Jak to kiedyś powiedziała pewna dziewczyna ''ludzi trzeba oceniać po serduszku'' i tego się trzymajmy. :D

3. Książka, która kojarzy Ci się z jakimś realnym miejscem.
Igrzyska kojarzą mi się z leśniczówką. A Niezgodna z piekłem...

4. Zdarzyło Ci się kiedyś w księgarni/bibliotece polecić książkę nieznanej osobie?
Oczywiście! Uwielbiam nawijać o książkach, a jak widzę jakąś duszyczkę, która zastanawia się nad wypożyczeniem/kupieniem czegoś, co znam, to z chęcią mogę zacząć swój monolog i jej doradzić.
Ostatnio w empiku pomogłam w wyborze numeru English Matters jakiejś pani... 

5. Jak planujesz spędzić tegoroczne wakacje?
I tutaj widzimy jak stara jest ta nominacja! XD Jeszcze raz bardzo przepraszam tych co zadali pytania, a na nie jeszcze nie odpowiedziałam...
A jeśli chodzi o wyżej zadane pytanie. Tegoroczne wakacje spędziłam nad morzem i w domku. :3

6. Uważasz, że książki wpływają na to, jakim jesteś człowiekiem?
Zdecydowanie tak!
Dużo czytających ludzi nieustannie powtarza, że ich życie byłoby nudniejsze bez książek, ale nie możemy zapomnieć o dydaktycznym charakterze literatury! I nie mówię tu o przypowieściach, książki uczą wszystkiego, począwszy od ortografii, interpunkcji, a kończąc na całowaniu i dostrzeganiu własnych wad. 

7. Zdarzyło Ci się przeczytać książkę jedynie ze względu na jej okładkę?
I kolejne TAK! HA! Przechodzisz dalej!
Spójrzmy prawdzie w oczy, okładka może przyciągać lub odstraszać.
Nie bez powodu czytelnik gapi się na ładną oprawę graficzną, a bloger tworzy posty o swoich ulubionych okładkach.
Z tego co pamiętam to książką, po którą sięgnęłam ze względu na okładkę była Magonia i nie pożałowałam. <3

8. Czy czytanie książek/prowadzenie bloga ma wpływ na Twój kontakt z ludźmi?
I znowu: TAK!
Dzięki blogferze poznałam baardzo wielu wspaniałych ludzi. Pozdrowienia dla wszystkich!
Dodatkowo się otworzyłam, więc poznałam jeszcze więcej duszyczek.
Jeśli chodzi o czytanie książek to z całą pewnością wykształtowało to we mnie poglądy na dane tematy. Na przykład dzięki opowiadaniom stałam się tolerancyjna. Tak to już jest, że litery przemawiają oraz głośniej i pogłębiają w nas pewne cechy. :D

9. Czytasz książki w obcych językach?
Książki nie, ale magazyny językowe owszem, chociaż mam w planach Igrzyska śmierci, serię przygód Harrego Pottera i Piątą falę w wersji angielskiej.

10. Czy wygląd/stan książki ma dla Ciebie znaczenie?
Stan z całą pewnością tak! Nienawidzę niszczenia lektur, jest to co najmniej bezsensowne, a ludzie którzy tak czynią to zwyrodnialcy! Grr
Zawsze staram się, aby moje książki wyglądały ''jak nowe'', żadne zaginanie rogów nie wchodzi w grę! A wyrywanie kartek?! KOSZMAR!!!

11. Gdyby nie książki, to co? Czym jeszcze się interesujesz?
Gdyby nie fantastyka i idealni faceci, z którymi spotykam się na mojej ''czytelniczej drodze'' to może zaczęłabym się interesować tą prawdziwą płcią przeciwną... Ale to nie oznacza, że oddaję którejkolwiek lasce Warniego! On jest mój!!!
A tak całkiem poważnie. Gdyby nie książki to koniec świata. Bum. Została nicość.
A jeszcze bardziej poważnie. Oprócz książek interesuję się mocnymi brzmieniami i już troszkę mniej rysowaniem, więc pewnie na tym opierałoby się moje szare życie bez czytania...

Na dzisiaj to tyle!
Do zobaczenia w następnym! A będzie to... recenzja! Zapraszam! <3
Ostatnio zaniedbałam Wasze blogi Kochani, ale nadrobię je w weekend, obiecuję. :D
''I niech los zawsze wam sprzyja''! 
Buziaki, 
StormWind :*

26 komentarzy :

  1. Super post.Książki to świetna sprawa.Kocham je!

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Ja również! Piona! <3
      Buziaczki! :*

      Usuń
  2. Uwielbiam czytać odpowiedzi do LBA :)
    Zastanawiałam się nad Ember in the Ashes, ale zawsze coś innego wpadało mi w łapy. Ale książka nadal jest na mojej liście do przeczytania :D
    Moja rodzina reaguje całkowicie odwrotnie... Mówią, że strasznie szybko i niewyraźnie się wysławiam, że za dużo czytam i tylko same złe rzeczy. Bardzo mnie to boli, ale nie zrezygnuję z czytania!
    Hahahahahha, uwielbiam polecać jakieś tytuły nieznajomym! :D Jak byłam na Targach w Krakowie to z koleżanką głośno rozmawiałyśmy i jakaś pani zapytała się nas, czy Dan Brown dobrze pisze. Kupiła "Inferno" :D
    Jeśli chodzi o książki w językach obcych, to powstało nowe wydawnictwo, które publikuje książki po angielsku ze słowniczkami. Bardzo przydatne!

    Pozdrawiam serdecznie, buziaki i zapraszam na konkurs - http://zksiazkawkieszeni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz przeczytać koniecznie Ember in the Ashes! <3
      Książki po angielsku ze słowniczkami? :o Wow! Super pomysł! Bardzo chętnie bym po takowe sięgnęła! :D
      Buziaki! :*

      Usuń
  3. U mnie blog zmienił bardzo dużo i cały czas zmienia. Fajny LBA :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam podobnie, ale są to przede wszystkim zmiany na lepsze.
      Dziękuję Kochana! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  4. Super pytania, a odpowiedzi przyjemne i zabawne :) Bardzo mi się podobały, przy wielu uśmiałam się niemal do łez :D

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło. :3
      Całusy! :*

      Usuń
  5. Ja kiedys poleciłam książkę strszej Pani hahahah własnie w bibliotece :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki fajny, luźny tag, strasznie miło się go czytało. I dobrze to ujęłaś, świat bez książek byłby nicością, całkowicie się z tym zgadzam.
    Pozdrawiam,
    bookmoorning.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! <3 Super, że się zgadzamy! :3
      Dziękuję za komentarz i odwiedziny, buziaki! :*

      Usuń
  7. A jaaaa jestem zwolenniczką śladów użycia na książkach :D Oczywiście nie chodzi o wyrywanie kartek, ale np. złamany grzbiet mi nie przeszkadza albo gdy przez przypadek pobrudzę książkę okruszkiem od ciasteczka... Bo dopiero wtedy mam wrażenie, że książka żyje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O NIE! Złamany grzbiet to koszmar! A kysz!
      Przyznam, że masz Kochana oryginalny stosunek do ciastek, ja jem zawsze do okruszka hah. <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  8. 4 pytanie, dobra jesteś :D ja czuję czasem potrzebę nawijania jak widzę jak ktoś się męczy z wyborem, ale jestem nieśmiała i masz o xDD
    Jejka też nie lubię jak książki są podniszczone. Normalnie serducho mi pęka :(

    Buziaki
    coraciemnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tą potrzebę nawijania czuję non stop. Aż czasami moi znajomi mają dość, nie zwracają mi uwagi, ale się po prostu wyłączają podczas mojego paplania. XD
      Cieszę się, że mamy co do niszczenia książek podobny stosunek, mi serducho pęka jak koleżanki z klasy rzucają podręcznikami o ściany. :/ Przecież lektury mają uczucia! :'(
      Buziaki! :*

      Usuń
  9. Haha Niezgodna i piekło. Masz racje męczyłam sie z tym jak w piekle :D
    Wspaniałe odpowiedzi, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następne części są niestety jeszcze gorsze. :/
      Dziękuję Kochana, super, że Ci się spodobały! <3 Buziaki! :*

      Usuń
  10. "Ember in the Ashes. Imperium ognia" też mi się podobało, ale czytałam ją jeszcze w 2015. Teraz wyczekuję drugiego tomu.
    Zazdroszczę Twojej śmiałości, ja nieraz widzę w bibliotece czy księgarni niezdecydowaną osobę, ale w życiu bym nie podeszła - za bardzo nieśmiała jestem.
    Pozdrawiam cieplutko!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także czekam na kolejny tom i już nie mogę wytrzymać! Podobnie mam z kontynuacją Szklanego Miecza! :/
      Śmiałość trzeba w sobie budować Kochana, ja kiedyś też byłam taka jak ty, ale życie zmienia ludzi. :D
      Całuski! :*

      Usuń
  11. Ach, czytanie podstawą życia! "Harry Potter" po angielsku to moje marzenie, ale jestem językową kaleką i raczej będę musiała z tym trochę poczekać.
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jestem taką troszkę kaleką językową, ale marzenia trzeba spełniać, więc choćbym miała siedzieć ze słownikiem całymi dniami to przeczytam Harrego po angielsku! Na Ciebie też liczę! :D
      Buziaki! :*

      Usuń
  12. Z tym "Niezgodna" to piekłoo, świetne połączenie. ;D
    U mnie blog, też wiele zmienił, może częściej poznaję ludzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! <3
      To poznawanie ludzi poprzez bloga to świetna sprawa! Kocham to! :D
      Dziękuję za odwiedziny! Buziaczki! :*

      Usuń
  13. Moje książki po przeczytaniu nigdy nie wyglądają jak nowa, choć nic tak naprawdę z nimi nie robię. To chyba wina noszenia ich w torbie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zaopatrzyłam się w etui na książki i teraz nosząc je w plecaku wyglądają o wiele lepiej. :D
      Dziękuję za komentarz i przeczytanie wpisu! <3 Buziaki! :*

      Usuń

Witaj mój drogi czytelniku! Czekałam na Ciebie!
ღ dziękuję za ten ślad, który po sobie pozostawiasz, z całą pewnością się odwdzięczę
ღ dziękuję za obserwację, zostaw link do swojego bloga, a wpadnę
ღ nie martw się, jutro będzie lepiej, uśmiechnij się, a i mi zrobi się przyjemnie!

Wykonała Ronnie