sobota, 9 kwietnia 2016

Książka, która mnie zabiła, czyli ''Szklany Miecz'' Victoria Aveyard

Cześć kochani! 
Właśnie przeczytałam ''Szklany Miecz'' i... kurde ja chyba umarłam... to zakończenie... Prawdę mówiąc to ja nie wiem czy żyję... Mój mózg już nie pracuje, boli mnie każda część ciała, ale czuję cokolwiek, czyli chyba przeżyłam?
Dziś w ten piękny deszczowy wieczór przychodzę do Was z recenzją niecudownej książki, ale PRAWDZIWEJ REWELACJI, która podbiła moje serce i sama nie wiem co ze mną zrobiła... zobaczcie sami...
Cykl: Czerwona królowa (tom 2)
tłumaczenie: Adriana Sokołowska-Ostapko
tytuł oryginału: Glass Sword
data wydania: 17 lutego 2016
liczba stron: 560
kategoria: fantastyka/ fantasy/ science fiction
Opis z okładki: W kontynuacji bestsellerowej "Czerwonej Królowej" Mare Barrow musi zmierzyć się z mrokiem, który ogarnął jej duszę, stawić czoło bezlitosnemu królowi Mavenowi i własnym słabościom.

Walka pomiędzy rosnącą w siłę armią rebeliantów a światem, w którym liczy się kolor krwi, przybiera na sile. Mare Barrow ma czerwoną krew, taką samą jak zwykli ludzie. Jednak jej zdolność kontrolowania błyskawic – nadprzyrodzona moc zarezerwowana dla Srebrnych – sprawia, że rządzący chcą wykorzystać dziewczynę jako broń.

Mare odkrywa, że nie jest jedyną Czerwoną, która posiada umiejętności charakterystyczne dla Srebrnych. Są też inni. Ścigana przez okrutnego króla Mavena wyrusza na wyprawę, aby zrekrutować Czerwono-Srebrnych do armii powstańców gotowych walczyć o wolność. Wielu z nich straci życie, a zdrada stanie się chlebem powszednim. Mare musi też zmierzyć się z mrokiem, który ogarnął jej duszę. Czy sama stanie się potworem, którego próbuje pokonać?
''Nawet jeśli jestem mieczem, to nie zostałam zrobiona ze stali, ale ze szkła, i czuję, że powoli zaczynam pękać.''
Po przeczytaniu ''Czerwonej Królowej'' byłam zdruzgotana, zachwyciłam się tą pozycją i polubiłam autorkę, i właśnie z tych powodów wzięłam do rączki ''Szklany miecz''. Zanim zaczęłam moją przygodę z tą kontynuacją przeczytałam wiele recenzji i nie ukrywam faktu, iż większość była niepozytywna. Teraz zastanawiam się dlaczego.
Lektura ta ma swoje wady i nie da się tego ukryć. Za mało w niej Mavena, którego bardzo kocham. Początek był  bardzo męczący, nudny, ale to co dzieje się dalej w tej książce ROZWALA SYSTEM!
Akcja tej książki:
1-100 stron - ZERO AKCJI
100-500 - JEST AKCJA
500-THE END - AKCJA SIĘGA ZENITU!!!

Szklany miecz
Romantyzmu nutka
Elementy z innych książek (schematy)
Bardzo dobrze wykreowany świat
Rozstania, ucieczki i powroty
Niedobór Mavena
Autorka, którą kocham

Koniec, przez którego mam kaca (książkowego xd)
Radykalne zmiany
Egoistyczny, ale wspaniały władca (książka pełna przeciwieństw <3) 
Walka o to, co słuszne

''Nikt nie urodził się złym człowiekiem, tak samo jak nikt nie rodzi się samotny. Stajemy się tacy przez wybory, których dokonujemy, i okoliczności, w jakich przychodzi nam żyć.''
Tak jak apetyt rośnie w miarę jedzenia, podobnie gdy czytasz takie cudo nie możesz się oderwać... <3
Leci zdanie za zdaniem, kartka za kartką, rozdział za rozdziałem i nastaje koniec, który ohhh nie zaspojleruję Wam co się stało, ale ehhh jestem bardzo pozytywnie zaskoczona ostatnimi wydarzeniami... <3
Bohaterowie są podobni jak w pierwszym tomie, ale całkowicie inni. Zachowują się inaczej, choć to te same postacie. Bardzo polubiłam Mare, Cala i Mavena, ale uważam, że główna bohaterka przeszła niewyobrażalną zmianę, dziewczyna ta nie jest idealna jak każdy (nawet książkowy bohater), ale umie dokonywać prawidłowych, odważnych wyborów. Nie ukrywam, że Mare może i pokazała się z innej strony, może nawet gorszej, ale spróbujmy ją zrozumieć!
Jeśli musiałabyś/musiałbyś walczyć to zrobiłabyś/zrobiłbyś to? Wymaga to odwagi prawda? Zastanów się, jesteś  zmuszona/zmuszony do walki, może kogoś stracisz, kto jest Ci bliski, ale po co? Bo niby życie jednostki warto poświęcić dla świata?  Warto walczyć i się nie poddawać! Jesteśmy ludźmi, nie maszynami, mamy uczucia, Mare także, ale walczy po to, by Nowy z Norty żył spokojnie! Aż mi się łezka zakręciła w oczku! MARE PODZIWIAM CIĘ! A JESZCZE BARDZIEJ AUTORKĘ!

Podsumowując: myślę, że książka ta, tak długo wyczekiwana jest BARDZO, ale to BARDZO PRZEMYŚLANA. Nie jestem pewna ile filmów obejrzała autorka, po ile powieści sięgnęła, ale z całą pewnością myśli ona o książkach swojego autorstwa i daje czytelnikowi coś co sama chętnie by przeczytała. Ta książka przebiła moje serce, sztyletem albo ''Szklanym mieczem'' i teraz krwawię! Czekam na następne części!!!
Moja ocena: 8/10 (wybacz Maven, było Cię za mało i dlatego tylko tyle XD)
A ja chętnie bym napisała tak dobrą książkę jak ''Szklany miecz'', ale póki co zostanę przy recenzjach i pewnie nie będzie dla Was zdziwieniem, jeśli powiem: POLECAM KAŻDEMU! <3 
''I niech los zawsze Wam sprzyja!''
Buziaki, 
StormWind :*

50 komentarzy :

  1. Świetna recenzja!
    Ja również kocham Szklany miecz, a zakończenie i mnie rozwaliło na kawałki!
    Teraz nie pozostaje nic, jak czekanie na kolejny tom <3
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Muszę sięgnąć po następny tom! Oby było tam więcej Mavena! <3
      Słyszałam, że czas w miłym towarzystwie mija szybciej, czekamy razem? xd
      Buziaki! :*

      Usuń
  2. Nie jestem pewna co do tej książki, ale kiedyś w końcu muszę nadrobić moje czytelnicze zaległości i zacząć czytać czerwoną królową. Mileno, twój wpis jak zwykle świetny i oczywiście, czekam na więcej <3
    Pozdrawiam z całego serduszka <3
    xxxTusia <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz nadrobić Czerwoną, cudowna książka! <3
      Dziękuję!
      Buziaki! :*

      Usuń
  3. Nawet nie potrafię opisać swoich emocji po zakończeniu tej książki. I teraz pytanie: jak tu wytrzymać cały rok na premierę trzeciej części? Bohaterowie to mistrzostwo, a fabuła jest idealnie przemyślana tak, jak i w pierwszym tomie. Nic dodać, nic ująć :)
    Zapraszam również do siebie na urodzinowe rozdanie :)
    http://booksbyshadow.blogspot.com/2016/04/urodzinowe-rozdanie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia jak tu wytrzymać!!!
      Czekam na następny tom i mam nadzieję, że będzie równie dobra! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  4. Mam w planach "Czerwoną Królową" a po niej pewnie "Szklany miecz" skoro polecisz :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę więc miłego czytania, mam nadzieję, że Ci się spodobają te książki! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  5. Ciekawa recenzja! Przyznam szczerze, że zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki :) Pozdrawiam. wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Cieszę się bardzo, że Cię zachęciłam! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  6. Wstyd się przyznać, ale nie przeczytałam jeszcze nawet Czerwonej Królowej! Jednak po tej recenzji mam ochotę już lecieć do księgarni po nią jak i Szklany Miecz!

    Pozdrawiam cieplutko ♥
    http://sleepwithbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leć i to jak najprędzej! Czekam na twoje recenzje tych oraz innych pozycji! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  7. Pierwszy tom mam u siebie w biblioteczce i zamierzam zabrać się za niego już za niedługo :) Więc jeśli tylko spodoba mi się "Czerwona Królowa" to po tą ksiązkę też sięgnę.
    Pomysłowo zrobiłaś z tą Srebrną Krwią :D
    Pozdrawiam cieplutko,
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci się spodoba, mnie te dwa tomy oczarowały! *-*
      Dziękuję!
      Buziaki! :*

      Usuń
  8. Muszę ją jak najszybciej kupić i przeczytać, bo byłam zachwycona pierwszą częścią, a coś czuję że Szklany miecz spodoba mi się jeszcze bardziej *.*
    Jak myślisz (a może masz jakieś informacje) czy będzie to trylogia czy dłuższa saga? Świat przedstawiony ma niesamowity potencjał i mam nadzieję na jak najwięcej książek o nim *^*
    Pozdrawiam z PORZECZKOWY SORBET :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj musisz jak najszybciej ''upolować'' Szklany Miecz! Liczę na Ciebie!
      Nie mam pojęcia ile będzie tomów, ale słyszałam coś o trylogii, nie jestem do końca tego pewna. :/
      Zgadzam się, że ten świat ma niesamowity potencjał! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  9. Nie czytałam jeszcze "Czerwonej Królowej" bo trochę się boję, w sumie nie wiem czemu. Ale skoro aż tak się tobie podobał "Szkalny Miecz" to chyba muszę się zabrać za te powieści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sięgnij koniecznie po ''Czerwoną Królowa'', wspaniała książka, polecam z czystym sumieniem! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  10. Dla mnie Czerwona królowa była średnia, ale dało się przeżyć. Ale Szklany Miecz... Masakra! Zero akcji, zero dialogów i wkurzająca bohaterka! Niestety (złamię ci serducho :D) seria jest totalnym niewypałem i nie przypadła mi do gustu. Ale ładne ma okładki, żeby to chociaż coś poprawiło :D

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej widzę, że nasze odczucia do tej książki są całkowicie inne. Mam nadzieję, że trzeci tom będzie o niebo lepszy! :D
      Okładki są śliczne! *-*
      Buziaki! :*

      Usuń
  11. Mam na swojej półce czerwoną królową ale jeszcze nieprzeczytaną :( Ale po przeczytaniu twojej recenzji mam ochotę od razu się za nią zabrać :)
    Pozdrawiam Łowczyni )
    http://zaczytanalowczyni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę więc miłej lektury i mam nadzieję, że Ci się spodoba! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  12. Świetna recenzja :) Czerwona już na mnie czeka, ale ciągle wchodzą przed nią inne pozycje i niestety odwlekam. Jestem jej bardzo ciekawa.
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! <3
      Ojjj ja też często odwlekam przeczytanie danych książek, ale zarówno ''Czerwona Królowa'', jak i ''Szklany Miecz'' i Maven zasługują na chwilę uwagi! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  13. ja tę książkę przeczytałam i na zakońćzeniu czułam niedosyt....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedosyt to dobre słowo. Jeśli dodam do tego niedobór Mavena to będzie już totalny niedosyt! Chcę następną część! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  14. Słyszałem wiele o tej książce czy serii, ale jeszcze nie miałem przyjemności przeczytać. Narazie czytam pozycje, które od miesięcy zalegały na półce xD
    Bardzo ciekawa recenzja, podoba mi się Twój styl pisania :)

    truelifebydamien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja staram się czytać zaległe pozycje, ale ciągle w mojej biblioteczce pojawiają się nowe książki... XD
      Książkoholizm. Nic tylko czytać! <3
      Dziękuję! Bardzo mi miło!
      Buziaki! :*

      Usuń
  15. Świetne cytaty! Nie słyszałam o tej książce, chociaż tak średnio lubię czytać serie. Po recenzji, widzę, że zrobiła na Tobie porządne wrażenie. Oj, również miałam tak z niejednym filmem, że inni wypowiadali się niepozytywnie, a ja nie mogłam oderwać wzorku od ekranu. Kwestia gustu. :) Arleta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Ooo tak, z całą pewnością pozycja ta zrobiła na mnie porządne wrażenie i polecam Ci ją serdecznie! Serie też mają w sobie magię! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  16. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, więc wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę więc miłej lektury i mam nadzieję, że Ci się spodoba! <3
      Ja już czekam na kolejny tom!
      Buziaki! :*

      Usuń
  17. Cytaty <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że Ci się podobają! Cytaty najlepsze! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  18. Pierwszy tom niezbyt mi się podobał. Miałam nadzieję, że książka jakoś mnie zaskoczy, ale niestety tak się nie stało. Dlatego po drugą część raczej nie sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czuję troszkę niedosyt po drugiej części, chcę kolejny tom! Szkoda, że Ciebie ''Czerwona Królowa'' nie zachwyciła. :(
      Buziaki! :*

      Usuń
  19. Świetna recenzja, właśnie dzięki takim coraz bardziej przekonuje się do książek fantasy. ;)

    A w wolnej chwili zapraszam do mnie http://subiektywnymokiem7.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Kocham fantastykę, fantasy i wszystko, co nie należy do literatury obyczajowej!
      Oczywiście wpadnę! :D
      Buziaki! :*

      Usuń
  20. Bardzo chcę przeczytać pierwszy tom, mam nadzieję, że uda mi się to zrobić w maju, bo na kwiecień już pewnie żadnej lektury nie wcisnę. I oczywiście pewnie od razu kupię drugą część, skoro tak zachwalasz :D

    Pozdrawiam ciepło, bookworm :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę więc miłej lektury! Obyś dała radę w maju! Trzymam kciuki! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  21. Widać, że książka jest dopracowana i przemyślana. Z pewnością spodoba się miłośnikom podobnych historii. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z całą pewnością masz rację. Dopracowanie to tylko jeden z wielu plusów tej pozycji. :D
      Buziaki! :*

      Usuń
  22. Uwielbiam tę serię, a "Szklany miecz" to dla mnie ogrom emocji - jeszcze większych niż w "Czerwonej królowej". Ale osobiście nie cierpię Mavena, wiec cieszę się, że było go tak mało. I nie, nie jestem "Team Cal", ja kocham Kilorna <3.
    Pozdrawiam,
    Chaotyczna A.


    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z całą pewnością książki pani Aveyard to ogrom emocji.
      Kilorn jest fajny, ale Maven podbił moje serducho. Kocham ''czarne charaktery''. <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  23. Też tak czasami mam, że gdy skończę jakąś książkę sama nie wiem co mam ze sobą zrobić... A ten tytuł na pewno zapamiętam skoro tak zachwalasz :)
    Obserwuję
    http://zyciepelnekoloru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zarówno ''Czerwona Królowa'', jak i ''Szklany Miecz'' to książki warte uwagi, polecam! <3
      Dziękuję za obserwację! Jest mi BARDZO miło! *-*
      Buziaki! :*

      Usuń
  24. Haha, widać, że emocje po tej książce masz baaaardzo rozruszane :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak i to baaaardz, aż nie wiem co ze sobą zrobić! XD
      Buziaki! :*

      Usuń
  25. okrutnego króla Mavena - bu, czemu okrutnego? on był taki kochany ;/ Co z tego, że ją zdradził nooo? :D Powinien przyjść z kwiatami i powinna mu wybaczyć! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj napewno powinna mu wybaczyć! Przecież on ją kocha! Ja bym mu wybaczyła! <3
      Ta książa jest tak przepełniona emocjami, że nawet jak powinnam nie lubić ''czarnego charakteru'' to i tak go kocham... <3
      Buziaki! :*

      Usuń

Witaj mój drogi czytelniku! Czekałam na Ciebie!
ღ dziękuję za ten ślad, który po sobie pozostawiasz, z całą pewnością się odwdzięczę
ღ dziękuję za obserwację, zostaw link do swojego bloga, a wpadnę
ღ nie martw się, jutro będzie lepiej, uśmiechnij się, a i mi zrobi się przyjemnie!

Wykonała Ronnie