sobota, 26 marca 2016

Tramtatadam nadchodzi królowa, ''Czerwona królowa'' Victoria Aveyard

Cześć słoneczka! 
Dziś w tą świąteczną sobotę przychodzę do Was z recenzją ''Czerwonej królowej'', czyli książki, która... (i tutaj wklejcie sobie dowolny czasownik oznaczający zachwyt - pozwalam na dowolność). Właściwie to sama nie wiem co ta lektura mi zrobiła... Powaliła na łopatki? NIE! To zbyt słabe określenie mojego aktualnego stanu....
Cykl: Czerwona królowa (tom 1)
tłumaczenie: Adriana Sokołowska
tytuł oryginału: Red Queen
data wydania: 18 lutego 2015
liczba stron: 488
kategoria: fantastyka/ fantasy/ science fiction
Opis z okładki: – Mare Molly Barrow, urodzona siedemnastego listopada 302 roku Nowej Ery, córka Daniela i Ruth Barrowów – recytuje z pamięci Tyberiasz, streszczając moje życie. – Nie masz zawodu i w dniu następnych urodzin masz wstąpić do wojska. Chodzisz do szkoły nieregularnie, osiągasz słabe wyniki i masz na swoim koncie wykroczenia, za które w większości miast trafiłabyś do więzienia. Kradzieże, przemyt, stawianie oporu podczas aresztowania to zaledwie początek listy. Ogólnie rzecz biorąc, jesteś biedna, nieokrzesana, niemoralna, mało inteligentna, zgorzkniała, uparta i przynosisz hańbę swojej wiosce i królestwu.
– A mimo to jest w tobie coś więcej. – Król wstaje, ja zaś przyglądam się z bliska jego koronie. Jej końce są nieprzeciętnie ostre. Jak sztylety. – Coś, czego nie mogę pojąć. Jesteś jednocześnie Czerwoną i Srebrną. Ta osobliwość pociąga za sobą potworne konsekwencje, których nie jesteś w stanie zrozumieć. Co zatem mam z tobą począć?
''Stwarzanie nadziei, gdy w rzeczywistości jej nie ma, to okrucieństwo. Fałszywa wiara wywołuje rozczarowanie, ból i wściekłość, przez co niełatwe sprawy stają się jeszcze trudniejsze.''
''Czerwoną królową'' planowałam przeczytać już rok temu i sama nie wiem dlaczego tego nie zrobiłam. W październiku postanowiłam, że wreszcie sięgnę po tę lekturę i nie sięgnęłam... Potem mijał miesiąc za miesiącem. Nadeszły święta Bożego Narodzenia i dostałam Czerwoną jako prezent, oczywiście od nikogo innego, jak od mojej przyjaciółki i wspaniałej blogerki SilverMoon z bloga Books Obsession, nie mam słów aby opisać mój zachwyt w tamtej chwili. Oczywiście spodziewałam się czegoś fajnego, ale SILVER ROZWALIŁAŚ SYSTEM! <3
Czytanie tej książki było dla mnie bardzo ciekawą przygodną, zadłużyłam się w tej historii i jest mi strasznie przykro, że nie mogę usunąć jej z pamięci, przeczytać po raz drugi i znowu przeżyć te emocje.

Czarujący Maven
Zjawiskowa Mare
Egoistyczny król
Radykalne zmiany
Wyjątkowy i zaskakujący koniec
Okropny początek
Niezwykły świat
Ambitna autorka 
 
Kreatywne zakończenie, które powaliło mnie na łopatki
Rosłe w siłę państwo
Emocjonalny rollercoaster
Wrażliwa główna bohaterka

''Każdy może zdradzić każdego.''
Bohaterowie są bardzo dobrze wykreowani. Mamy do czynienia z klasyczną walką dobra ze złem, lecz tutaj autorka pokazuje nam nowe znaczenie tej walki. ''Każdy może zdradzić każdego''. Przez chwilę miałam wrażenie, że książka ta zamieni się w Dziedzictwo, że główna bohaterka zmieni się w dziwną istotę, która nie będzie umiała sobie poradzić z problemami. ALE NIE! Mare jest silna, jest równie silna co wszystkie bohaterki w ostatnich częściach danych trylogii. Nie mamy tutaj do czynienia z walką o siebie, ale o innych I TO JEST PIĘKNE. Za to właśnie kocham Czerwoną, za inne podejście pod życie, które jest tylko chwilą, ale też WALKĄ!

''Powstaniemy. Czerwoni niczym świt.''
Podsumowując: Mogłabym porównywać tę książkę do różnych rzeczy, do ciastek czekoladowych, na które zawsze masz ochotę, do chłopaka/dziewczyny, w której się zakochasz, do krwi, bez której nie mógłbyś/mogłabyś żyć, ale powiem tylko, że POLECAM i to wystarczy! <3
Moja ocena: 8/10 (i to ze względu na ten okropny początek nie daję wyższej oceny)
A wy czytaliście tę książkę? Co o niej sądzicie?
Macie może ją w planach?


video

Wesołych świąt kochani! 
''I niech los zawsze Wam sprzyja!''
Buziaki, 
StormWind

57 komentarzy :

  1. Mi seria kompletnie nie przypadła do gustu. No może nie była taka zła, ale po tych wszystkich zachwytach spodziewałam się czegoś wow, a książki są średnie :/ Ale okładki są... CUDNE *.*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, okładki są cudne! <3
      W Czerwonej nie podobał mi się ten nudny, przewidywalny początek. :/
      Buziaki! :*

      Usuń
  2. Czytałam i była jak dla mnie średnia. Bardzo ciekawie wykreowany świat, bohaterka też okej. Zachęcam cię do sięgnięcia po drugą część, bo zakończenie łamie serce na kawałki. :( Aż chce się od razu sięgnąć po 3 tom, ale raczej jeszcze sobie długo poczekamy.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, zakończenie łamie serce! Widać, że autorka wszystko przemyślała i to mi się podoba! <3
      Już czekam na 3. tom, mógłby być szybciej!
      Buziaki! :*

      Usuń
  3. Ja mam tę książkę w planach od dawna, choć spotkałam się ze zróżnicowanymi opiniami. Przyznam jednak, że okładki są przecudowne! Chętnie zobaczyłabym je na swojej półce. Pozdrawiam! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładki są genialne, zakochałam się w nich bez reszty! <3
      Musisz przeczytać te pozycje, jestem ciekawa twoich opinii!
      Buziaki! :*

      Usuń
  4. Jeszcze nie czytałam, aczkolwiek mam w planach przeczytać :D ( jak wiele wiele innych) Książka ma bardzo wysokie opinie, co zazwyczaj mnie zniechęca, bo większość książek, które podobają się innym nie podobają się mnie XD
    Aczkolwiek bardzo ciekawa recenzja! :)
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj koniecznie tę książkę, jest warta uwagi! <3
      Widzę, że nie tylko ja mam mnóstwo pozycji do przeczytania!
      Dziękuję, cieszę się, że moja recenzja Cię zaciekawiła!
      Buziaki! :*

      Usuń
  5. Na mnie "Czerwona Królowa" również wywarła ogromnie pozytywne wrażenie! zazdroszczę, że już pochłaniasz "Szklany Miecz" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ''Szklany miecz'' będzie równie dobry co poprzednia część. :D
      Cieszę się, że Ciebie również zachwyciła ''Czerwona Królowa'', piona! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  6. Ojejku! Tak bardzo się cieszę, że Ci się podobało <3 <3
    Buziaki,
    SilverMoon :*
    Books obsession

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobało to mało powiedziane! Zakończenie rozwaliło moje serce na kawałki kochana! <3
      Mam nadzieję, że ''Szklany miecz'' będzie równie dobry!
      Buziaki! :*

      Usuń
  7. Na każdym blogu widać "Czerwoną królową" chyba w końcu muszę po nią sięgnąć;) a po Twojej recenzji jeszcze bardziej mam na to ochotkę:)
    Pozdrawiam cieplutko books--my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że choć troszkę Cię zachęciłam. Jest to z całą pewnością książka warta uwagi, MUSISZ przeczytać! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  8. Wszyscy dookoła zachęcają, chyba się skusze;) cieszę się, że książka tak bardzo Ci się spodobała-to uczucie po dobrej lekturze jest jedyne w swoim rodzaju;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo masz rację, to uczucie jest niczym nadzieja, która pomaga wstać z upadku! <3
      Przeczytaj koniecznie tę pozycję, bo warto!
      Buziaki! :*

      Usuń
  9. Ja "Czerwonej królowej" mówię stanowcze NIE. Jedynym pozytywnym aspektem książki, według mnie, była kreacja Mavena i to, że się ją szybko czytało i nie musiałam się nad nią zbyt długo męczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maven jest absolutnie genialny!
      Masz rację, książkę czyta się bardzo szybko i to z całą pewnością plus tej pozycji, zarówno dla zakochanych w twórczości pani Aveyard, jak i tych co nie dostali tego, co chcieli. :)
      Szkoda, że Tobie nie spodobała się Czerwona
      Buziaki! :*

      Usuń
    2. Też trochę tego żałuję. Liczyłam na coś lepszego. Ale mam zamiar przeczytać kontynuację (nie lubię porzucać zaczętych serii) i mam nadzieję, że ona bardziej przypadnie mi do gustu :)

      Usuń
    3. Ja również nie lubię porzucać zaczętych serii! <3
      Miłej lektury!
      Buziaki! :*

      Usuń
  10. Książka jest rewelacyjna i jeszcze te cytaty :O magia <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo tak! Zgadzam się, ta książka jest MAGICZNA! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  11. Mam nadzieję, że mnie też się tak bardzo spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mam taką nadzieję, miłej lektury! :D
      Buziaki! :*

      Usuń
  12. Uwielbiam te książkę :D
    Byle wyczytać wszystko i wziąć 2 tom :D (kogo ja próbuję oszukać? xD)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także ją uwielbiam!
      A zakończenie Czerwonej tak mnie powaliło, że od razu wzięłam do rączki drugi tom. :D
      Buziaki! :*

      Usuń
  13. Mi "Czerwona królowa" niezbyt przypadła do gustu. Była bardzo przewidywalna i raczej niczym mnie nie zaskoczyła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, była przewidywalna, ale zakończenie mnie zaskoczyło całkowicie. Teraz czytam drugi tom i liczę na coś jeszcze lepszego! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  14. Czytałam i uwielbiam :D <3
    Przy okazji nominowałam Cię do LBA i będzie mi bardzo miło jeśli odpowiesz na pytania :D
    http://books-world-come-in.blogspot.com/2016/03/7-liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uwielbiam tę pozycję! <3 A Maven mmmm... Super ciacho!
      Dziękuję za nominację, odpowiem w przyszłym tygodniu! <3
      Cieszę się jak wariatka z tej nominacji i jeszcze raz dziękuję kochana! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  15. Nie czytałam, a chciałam, a naczytałam się sporo negatywnych recenzji (co prawda głównie do kontynuacji, wydanej w lutym tego roku), ze sama nie wiem, czy warto w ogóle...
    Paulinka z
    http://ksiegoteka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Ci z całą pewnością mogę polecić tę pozycję, a co do kontynuacji to muszę się bardziej wczytać, aby mieć opinie jakąś.
      Buziaki! :*

      Usuń
  16. To kolejna, pozytywna recenzja tej książki. Jestem coraz bardziej do niej przekonana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka jest genialna, mnie bardzo przekonuje fakt, że okładki tak ślicznie prezentują się na półkach. Nie dość, że treść świetna to jeszcze ta oprawa graficzna mmm... <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  17. Słyszałam o tej książce, jednak nie miałam okazji po nią sięgnąć.
    Chętnie dodam ją do swojej listy i mam nadzieję, że nie zawiodę się:)

    Pozdrawiam!
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mam nadzieję, że Ci się spodoba! Czekam na twoją recenzję!
      Miłej lektury! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  18. Uwielbiam te książkę i tę serię <3 ubolewam nad tym, ze dalej trzeba czekać tak długo na kolejna cześć.
    Pozdrawiam, isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także ubolewam nad tym czekaniem! Grrr nie mogłaby być ta część wcześniej? :(
      Buziaki! :*

      Usuń
  19. Sama okładka mnie baaaardzo intryguje. Ale jakoś mi do niej nie po drodze. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojjjj ale uwierz mi, musiałam mnóstwo książek odłożyć ''na później'' by sięgnąć po tę pozycję i było warto! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  20. też miałam przeczytać ja już dawno ale nigdy nie mogę się za to zabrać!
    http://mey-meyy.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MUSISZ więc to nadrobić, jestem ciekawa, czy Ci się spodoba! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  21. Trafiłam tu przypadkowo i zakochałam się w tych różowych kolorach <3 Cudowny klimat! :D
    A co do „Czerwonej Królowej”, od dawna chciałam się za to zabrać i nie mogę doczekać się kiedy to uczynię!

    Pozdrawiam cieplutko,
    również piętnastolatka z łódzkiego :)
    http://sleepwithbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Cieszę się, że Ci się spodobał ten klimat! <3
      Przeczytaj koniecznie tę pozycję, jest absolutnie GENIALNA, a główny bohater mmmm... Ciacho do schrupania! <3
      Miłej lektury!
      Ooo jak miło poznać kogoś w swoim wieku! Piona!
      Buziaki! :*

      Usuń
  22. Czytałam, ostatnio takze drugi tom. Znielubiłam Mare, w drugim tomie wszystkie jej zle cechy się rozwinęły, niestety. Ciekawa jestem twojej opinii :)

    P.S. Też z łódzkiego :)

    withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedawno zaczęłam drugą część i średnio mi się podoba, ale może się rozwinie? Dam tej książce szansę, ale mam tak duże oczekiwania, że wątpię, że ''Szklany miecz'' je zadowoli. :(
      Ooo jak miło! Piona! Łódzkie górą! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  23. Zapowiada się ciekawie, więc chętnie się skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę więc miłej lektury, mam nadzieję, że Ci się spodoba! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  24. Mnie jakoś "Czerwona Królowa" szczerze nie urzekła... :/ Może jeszcze kiedyś się na nią skuszę :)

    Pozdrawiam,
    http://zamknietawslowach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także będę musiała sobie tę książkę odświeżyć, ale jeszcze nie teraz... :D
      Buziaki! :*

      Usuń
  25. Chyba tylko ja jej jeszcze nie czytałam, mimo że leży i czeka :P Pozdrawiam Pośredniczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj koniecznie! Podziwiam autorkę i jej dzieła! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  26. Mam zamiar zamiar zamówić i przeczytać, ponieważ coraz więcej osób poleca tą książkę :)
    Pozdrawiam i zapraszam serdecznie do mnie http://zaczytanalowczyni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę więc miłej lektury i mam nadzieję, że Ci się spodoba! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  27. Mam nadzieję, że i mnie się tak spodoba ☺☺ Trochę boję się tej książki, bo mam wrażenie, że za dużo w niej schematów, ale jeśli książka mnie zauroczy, to i schmaty mi nie przeszkadzają ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę więc miłej lektury! <3
      Również mam tak, że schematy mi nie przeszkadzają w dobrych książkach.
      Buziaki! :*

      Usuń
  28. Mi też się podobała, odliczam dni do 3 tomu :D
    booksartlover.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Witaj mój drogi czytelniku! Czekałam na Ciebie!
ღ dziękuję za ten ślad, który po sobie pozostawiasz, z całą pewnością się odwdzięczę
ღ dziękuję za obserwację, zostaw link do swojego bloga, a wpadnę
ღ nie martw się, jutro będzie lepiej, uśmiechnij się, a i mi zrobi się przyjemnie!

Wykonała Ronnie