niedziela, 20 marca 2016

''Magonia'' Maria Dahvana Headley jako książka, która ''rozsadza system od wewnątrz''

źródło
Cześć kochani! 
Lumos! Uroczyście przysięgam, że knuję coś niedobrego!
Dziś, w pierwszy dzień wiosny, przychodzę do Was z recenzją cudownej książki, która ''rozsadza system od wewnątrz'', zapraszam!
cykl: Magonia (tom 1) 
tłumaczenie: Dorota Dziewońska
tytuł oryginału: Magonia
data wydania: 3 lutego 2016
liczba stron: 290
kategoria: fantastyka/ fantasty/ science fiction
Opis z okładki: Aza Ray Boyle topi się w powietrzu. Od dzieciństwa cierpi na tajemniczą chorobę płuc, z którą ciężko jej oddychać, mówić - w ogóle żyć. Kiedy więc Aza zauważa statek na niebie, jej rodzina przypisuje to skutkom ubocznym zażywania leków. Aza jednak nie wierzy, by była to halucynacja. Słyszy ze statku głos wzywający ją po imieniu. 
Tylko jej przyjaciel, Jason, słucha, na którego zawsze może liczyć, Jason, do którego chyba czuje coś więcej niż przyjaźń. Ale zanim Aza ma okazję poważniej się nad tym zastanowić, dzieje się coś strasznego. Aza odchodzi z naszego świata, by znaleźć się w innym.
Magonia.
Ponad chmurami, w krainie statków handlowych, Aza nie jest już tą słabą, umierającą istotą, którą była wcześniej. W Magonii po raz pierwszy swobodnie oddycha. Co więcej, ma potężną moc - lecz gdy już zaczyna panować nad swoim życiem, odkrywa, że zbliża się wojna między Magonią a Ziemią. W jej rękach spoczywa los całej ludzkości - i chłopca, który ją kocha. Po której stronie opowie się Aza?
''Życie i śmierć nie różnią się od siebie aż tak, jak myślałam. Śmierć nie jest przeprowadzką do innego kraju, ale jak wejście do innego pokoju w tym samym domu. Jak używanie wspólnego korytarza z tym samym rzędem wiszących fotografii rodzinnych, tyle że teraz jestem za szklaną przegrodą''
''Magonia'' to książka, o której ostatnio można wszędzie usłyszeć. Czy to dlatego, że jest to nowość wydawnicza? A może to zasługa ''wnętrza tej książki''? Na te pytania z dziecięcą łatwością mogę odpowiedzieć: TAK!
Debiutancka książka Marii Dahvany Headley to niezwykle inteligentna, wielowarstwowa opowieść fantasy, pełna symboli i alegorii. Niezwykła podróż staje się dla Azy impulsem do postawienia sobie pytań o rodzinę, miłość, siebie samą i o to, co oznacza odnalezienie tego wszystkiego.
Nie wiem dlaczego, ale pierwszy raz zdarzyła mi się następująca rzecz: czytam pierwszą książkę autorki i jestem oczarowana do głębi. Nie wiem jak to możliwe! Dzięki ''Magonii'' niemożliwe staje się możliwym!
Czytanie tej książki jest niczym jazda na rollercoasterze i chodzi mi tu nie tylko o szybkość czytania, ale również o EMOCJE, których z całą pewnością ''Magonii'' nie brakuje. Chwilami musiałam przerywać czytanie, aby powiedzieć: WOW. Po czym wracałam myślami do książki, przeżywałam razem z Azą i Jasonem następne wydarzenia.
 ''Ufaj sercu,
nawet gdy morza ogarnie płomień
(i kieruj się miłością
choćby gwiazdy ruszyły w przeciwną stronę).''
Aza to dziewczyna, która bardzo przypominała mi Julię z ''Dotyku Julii'', ta bohaterka też jest niezwykła, ale dziewczyna z ''Magonii'' ma w sobie coś jeszcze - chorobę, to przypominało mi Hazel z ''Gwiazd naszych wina''. Lubię zarówno dzieło Tehereh Mafi, jak i pana Greena, więc dla mnie ''Magonia'' stała się połączeniem wszystkiego co niezwykłe w świecie literatury! 
Nie myślcie, że jest to taka zwyczajna książka, choroba, moce, nie kochani! W tej lekturze dzieje się tak wiele, że sama nie wiem do czego porównać tą akcję. Może do jazdy na sankach z górki? Tylko podczas tej zimowej przejażdżki natrafiasz na Jasona, który zabija cię swoim indywidualizmem i twoje serce zyskuje nowego gościa?
Taka jest właśnie ''Magonia'': mordercza i zanim się obejrzysz zabierze i twoje serce!



 ''Magonia'' jest niczym piosenka Jamesa Grahama, jakbyś zapadała w sen, z którego nie chcesz się obudzić!
I pewnie gdybym miała cały czas ołówek przy sobie to bym podkreśliła każde zdanie tej lektury, ale niestety mój ołówek zaginał w akcji i okropnie tego żałuje, efekt jest taki, że jeszcze raz kartuję ''Magonię'' w poszukiwaniu świetnych cytatów, a nie muszę szukać daleko, bo te genialne zdania są WSZĘDZIE! 
Podsumowując: POLECAM, POLECAM i  jeszcze raz POLECAM zarówno tym co lubią książki magiczne, ale bez przesadnie rozwiniętego wątku miłosnego, jak i dla tych szukających ''czegoś więcej''! 
Moja ocena: 10/10 i powiem Wam, że nawet jakbym oceniła tę książkę na 100/10 to i tak by było za mało! 
A wy czytaliście tę książkę? Co o niej myślicie?
Macie może w planach ''Magonię''?
 Na dzisiaj to tyle! 
''I niech los zawsze Wam sprzyja''
Buziaki! 
StormWind


 

44 komentarze :

  1. Książka intryguje mnie od pewnego czasu. Czuję, że przypadłaby mi do gustu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj koniecznie tę pozycję, warto, jest bardzo intrygująca! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  2. Jak ja chcę ją przeczytać! A ona idzie, idzie i dojść nie może :) Jeszcze łatwiej by mi było czekać, gdyby Tobie się nie spodobała :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno byłoby Ci łatwiej, ale nie mogłam się powstrzymać, wybacz kochana! <3
      Miłej lektury, mam nadzieję, że tobie także się spodoba ''Magonia''!
      Buziaki! :*

      Usuń
  3. Tyle na jej temat, a ja nadal mam ją tylko w planach. Kurczę muszę się zmobilizować i przeczytać ją ! :D
    Pozdrawiam :D
    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj musisz! Czekam już na twoją recenzję!
      Miłej lektury kochana!
      Buziaki! :*

      Usuń
  4. Mam w planach tę książkę i coraz bardziej nie mogę się doczekać aż po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę więc miłej lektury i czekam na twoją recenzję! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  5. Bardzo zachęciłaś mnie to tej książki. Teraz moim ulubionym tematem przewodnim książek jest choroba. Muszę po nią sięgnąć! :D
    Pozdrawiam!
    http://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię zachęciłam! Czekam na twoją recenzję, mam nadzieję, że Ci się spodoba! ❤️
      Buziaki! :*

      Usuń
  6. Słyszałam wiele ciekawych opini na temat tej książki no a po twojej chyba jeszcze bardziej mam ochotę po nią sięgnąć:)
    pozdrawiam:) books--my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się jak wariatka, że choć troszkę Cię zachęciłam! ❤️
      Miłej lektury!
      Buziaki! :*

      Usuń
  7. Muszę koniecznie przeczytać!!!! <3
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz i to koniecznie!!!!! ❤️
      Jestem ciekawa twojej recenzji!
      Buziaki! :*

      Usuń
  8. Książka zbiera dość różne recenzje. Mam ją w planach czytelniczych na ten rok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, źe ten rok będzie bardzo zaczytany, czekam na twoją recenzję tej książki! ❤️
      Buziaki! :*

      Usuń
  9. Cytaty sa zachecające choc co do całej ksiązki pewności nie mam :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi "Magonia" bardzo się podobała i polecam Ci z całego serca! ❤️
      Buziaki! :*

      Usuń
  10. Czytałam i szczerze mówiąc nie mogłam się wczuć w tą fabułę. Nie da się ukryć, że jest bardzo oryginalna i nietuzinkowa, dlatego z chęcią sięgnę po drugi tom :)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rownież z chęcią sięgnę po drugi tom, ciekawa jestem dalszych losów głównych bohaterów! ❤️
      Buziaki! :*

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Życzę więc miłej lektury, książka jest z całą pewnością godna uwagi, mam nadzieję, że Ci się spodoba! :D
      Buziaki! :*

      Usuń
  12. Mam ją w planach od dawna i muszę jak najszybciej się za nią zabrać :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz i to koniecznie, czekam na twoją recenzję! <3
      Miłej lektury!
      Buziaki! :*

      Usuń
  13. Opis niezwykle zachęcający, jednak jakoś boli mnie stwierdzenie, że w jej rękach jest los całej ludzkości :/ Już mi się nie podoba, że autorka poszła w tym kierunku, ale reszta zdaje się ciekawa i niezwykle oryginalna ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taa to stwierdzenie jest dosyć oklepane... Z całą pewnością książka jest oryginalna, polecam! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  14. Książka mi się podobała, ale na pewno nie jestem nią tak oczarowana jak Ty. Dla mnie największym minusem było to, że była ona przewidywalna. Ale po następny tom z pewnością sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, była trochę przewidywalna, ale ja zgłupiałam na punkcie Jasona... <3
      Myślę, że kolejna część będzie jeszcze lepsza!
      Buziaki! :*

      Usuń
  15. Po takiej recenzji grzechem byłoby nie przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo tak! Czekam aż przeczytasz kochana!
      Buziaki! :*

      Usuń
  16. Przekonało mnie porównanie do jazdy na sankach! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że nie tylko ja lubię śnieg i saneczki! Piona! :D
      Buziaki! :*

      Usuń
  17. Nie czytałam, ale mam zamiar przeczytać gdy w końcu uporam się z zaległymi książkami, albo rzeczami do szkoły. Zapowiada się ciekawie myślę, że jest to idealna lektura żeby sprawdzić rozbudowanie swojej wyobraźni :D Uwielbiam książki, które że tak powiem pokazują mi w jakim miejscu jestem i czy zachwyty innych nad moją wyobraźnią nie są przesadą, osobiście uwielbiam deptać swoje ego, które za szybko się rozrasta :/
    Świetna recenzja :D
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz całkowitą rację, jest to idealna lektura żeby sprawdzić rozbudowanie swojej wyobraźni, moja wyobraźnia jest na całkim dobrym poziomie hihi. :D
      Ja również lubię deptać moje ego! Piona!
      Dziękuję! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  18. Słyszałam porównanie do Córkie dymu i kości. Jako, że wielbię książki Tylor, to może i na Magonię się skuszę. Zobaczymy jak to będzie, ale na razie nawet nie planuję zakupu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam ''Córki dymu i kości'', choć może kiedyś poznam. :D
      ''Magonię'' serdecznie Ci polecam!
      Buziaki! :*

      Usuń
  19. Jestem bardzo ciekawa tej książki odkąd tylko pojawiła się w księgarniach. Jak najbardziej jestem gotowa na ten emocjonalny rollercoaster :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę więc miłej lektury! Mam nadzieję, że będziesz równie zadowolona co ja! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  20. Szczerze powiem, że nie jestem przekonana do tej książki. Słyszałam o niej zbyt wiele pozytywnych opinii, bym mogła w nie uwierzyć... Więc może kiedyś sprawdzę, czy rzeczywiście jest godna uwagi?

    Przygody mola książkowego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka ta jest z całą pewnością warta uwagi, dlatego ją polecam! Sprawdź sama, jestem ciekawa twoich wrażeń. :D
      Buziaki! :*

      Usuń
  21. W tej okładce byłam zakochana od czasu, gdy po raz pierwszy ją ujrzałam, ale nie byłam przekonana co do treści książki. Dzięki Twojej recenzji wiem, że nie przejdę koło niej obojętnie. Kurczę no, zachwyciłam się tą recenzją ... jest taka emocjonalna. Przez Ciebie mam ochotę pognać w kapciach do pierwszej lepszej księgarni i krzyknąć: "Biorę ją!" :D
    Buziaki,
    Oczarowana Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także zakochałam się w okładce! To była miłość od pierwszego wejrzenia! <3
      Dziękuję kochana za miłe słowa! Starałam się, aby ta recenzja oddała chociaż w połowie mój zachwyt i te emocje...
      Hmmm, ja chciałabym polecieć w kapciach do pierwszej lepszej księgarni i krzyknąć: ''Biorę je wszystkie!''... Takie marzenie haha.
      Cieszę się, że moja opinia Ci się spodobała i mam nadzieję, że będziesz również oczarowana treścią książki! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  22. Przeczytałam Mogonię ponieważ doszła do mnie w EpikBoxie i ta książka podbiła moje serce! KOCHAM! UWIELBIAM! I pragnę kolejnej części! Okładka jest też cudowna ale mogłabym się czepić tylko tego, że po jednym przeczytaniu prawie nie widać tytułu (zmazał się). Podziwiam tą autorkę i jej styl pisania <3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie http://zaczytanalowczyni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę kiedyś zamówić EpikBoxa! <3
      Mi też się zmazał tytuł! Również podziwiam autorkę! Piona! <3
      Buziaki! :*

      Usuń

Witaj mój drogi czytelniku! Czekałam na Ciebie!
ღ dziękuję za ten ślad, który po sobie pozostawiasz, z całą pewnością się odwdzięczę
ღ dziękuję za obserwację, zostaw link do swojego bloga, a wpadnę
ღ nie martw się, jutro będzie lepiej, uśmiechnij się, a i mi zrobi się przyjemnie!

Wykonała Ronnie