sobota, 20 lutego 2016

''Rywalki. Książę i gwardzista'' jako książka, która wzbudziła we mnie (nie)pozytywne emocje

Witajcie kochani!
Lumos! Uroczyście przysięgam, że knuję coś niedobrego!
Dziś przychodzę do Was z recenzją kolejnej części ''Selekcji'', zdecydowanie najgorszej książki Kiery Cass.

"Książę" pokazuje wydarzenia sprzed eliminacji i pozwala czytelnikowi śledzić młodego władcę od pierwszego dnia ich rozpoczęcia. W drugiej z opowieści przekonamy się, jak płynęło życie Aspena w pałacowych komnatach- i ujrzymy prawdę o świecie gwardzistów, której nigdy nie pozna America... 

''(...) ona będzie należeć do mnie. A ja będę należeć do niej. Będziemy się wspierać nawzajem. Stanie się dla mnie kimś takim jak moja matka dla ojca: źródłem pociechy, oazą spokoju, dającą mu oparcie. Zaś ja będę mógł się stać jej przewodnikiem i obrońcą.'' 
Zaczynając czytać tę książkę byłam pełna nadziei oraz oczekiwań. Całkowicie przekonana, że te dwa opowiadania okażą się równie dobre co ''Jedyna'', oczekiwałam naprawdę fajnych historii. Niestety, ale w trakcie czytania zdałam sobie sprawę z jednej rzeczy: ta książka jest średnia. Ale cóż, ja nigdy się nie poddaję i czytałam dalej. Czytałam i czytałam, ale co rozdział było gorzej, co rozdział akcja była mniej ciekawa i do przewidzenia. I tak jak w ''Jedynej'' zachwycałam się niezwykle szybką akcją, tak tu mogę powiedzieć spokojnie, że ta książka jest okropna! Gniot i szmira! Ta książka jest powtórką przygód bohaterów, które już czytałam i znam.
Bohaterowie to: Maxon i Aspen, autorka daje nam opowiadania z punktu widzenia dwóch mężczyzn, którzy ''walczą'' o miłość Ami.
Właśnie, o miłość Ami!
A gdzie jest Ami, którą polubiłam?
Nie ma jej!
Gdzie jest szybka, zaskakująca akcja?
Nie ma jej!
Gdzie są plusy tej książki?
Nie ma ich! Jedyne co mi się podobało w tej książce to okładka, która ślicznie się prezentuje na mojej półce.
Jakby było mi mało zastrzeżeń, bo nie lubię Aspena, a życie gwardzisty średnio mnie zaintersowało to dodatkowo na koniec książki pojawiają się ''Dodatki''



Popatrzmy! 
''Pytania do Kiery Cass''? 
''Drzewa genealogiczne Asprna Legera"?
''Rywalki: oficjalna playlista''?
Co to jest? Oczywiście raj dla miłośników ''Rywalek'', ale według mnie ta część książki to totalny naciągany niewypał, napisana dla pieniędzy lub na siłę
Podsumowując: Ta książka jest okropna i żałuję, że poświęciłam jej czas, bo niczego konkretnego się nie dowiedziałam! :/
Moja ocena: 4/10 i niestety, ale nie mogę Wam tej lektury polecić.
A wy czytaliście tę książkę? Jakie wrażenia?
Macie ją w planach?
Buziaki! 
StormWind
''Jeśli się rozpłacze - zaczęła niepewnie - chciałabym móc przez tydzień nosić spodnie. (...) Wiedziała czego chce.-Umowa stoi. A jeśli się nie rozpłacze, będziesz mi winna spacer po ogrodach po południu.'' 


48 komentarzy :

  1. O jeju! Aż tak źle?! Nie sięgnę po Rywalki, bo widzę, że nie warto!
    Super recenzja!
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ale aż tak źle. Uwierz mi i sięgnij po coś lepszego, szkoda marnować czas! :D
      Dziękuję! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  2. Szkoda, ze Ci sie nie podobała. Ja czytać nie bede;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem bardzo zawiedziona, ale może teraz przeczytam coś lepszego!
      Nie czytaj, są lepsze książki! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  3. Od samego początku nie ciągnie mnie do tej serii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już sama nie wiem co myśleć o tej serii, są lepsze książki i mam wrażenie, że tracę czas czytając "Selekcję". :/
      Buziaki! :*

      Usuń
  4. Okładka mi się podoba, ale fabuła odpycha. Zaufam Twojej recenzji, bo mimo, iż nie czytałam, to mam zdanie podobne do Twojego. Pozdrawiam! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również podoba się okładka, ale masz całkowitą rację, treść odpycha!
      Buziaki! :*

      Usuń
  5. Aż taka niska ocena? Miałam to przeczytać, bo słyszałam tyle pozytywnych opinii, ale teraz trochę się obawiam. Wypożyczę i sprawdzę, od dłuższego czasu mam ochotę przeczytać tę serię :)
    Pozdrawiam,
    szumiabooki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że pierwsze dwa tomy były jak dla mnie średnie, trzecia część rewelacyjna, ale te opowiadania porażka! :/
      Choćby dla "Jedynej" warto sięgnąć po "Selekcję", ale opowiadaniami możesz się zawieść.
      Czekam na twoją recenzję!
      Buziaki! :*

      Usuń
  6. A mi się podobało ;) Ogółem uwielbiam "Rywalki" z wielu powodów, a pisanie dla pieniędzy jakoś niby jest, ale jednak nie odczuwam tego, ponieważ zawsze wiernie wyczekuję następnych części :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Tysiąc Żyć Czytelnika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam zachwycona "Jedyną", ale te opowiadania mogły być lepsze według mnie, mimo to sięgnę po następną część! :D
      Buziaki! :*

      Usuń
  7. Mam chęć przeczytać Rywalki. Tobie się nie spodobała, a może ja się nie zawiodę.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Jedyna" jest z całą pewnością warta uwagi, co do reszty mam mieszane odczucia. Przeczytaj, czekam na twoją recenzję i mam nadzieję, że się nie zawiedziesz!
      Buziaki! :*

      Usuń
  8. Nie czytałam i chyba sie nie skuszę skoro nie polecasz :)
    krotko-i-na-temat.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi, nie warto, są lepsze pozycje! :D
      Buziaki! :*

      Usuń
  9. Najpierw muszę Ci powiedzieć, że Twój szablon jest niesamowity! ♥♥♥ A co do książki... Nie czytałam jeszcze "Rywalek", jednak mam je w planach. "Księcia i Gwardzistkę" pewnie i tak przeczytam (jeśli spodobają mi się "Rywalki"), by poznać po prostu całą serię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! <3
      Mi pierwsza część średnio sie podobała i żałuję, że sięgnęłam po opowiadania.
      Przeczytaj, czekam na twoją opinię i mam nadzieję, że będziesz zadowolona! :)
      Buziaki! :*

      Usuń
  10. Długo już mam ochotę na książki tej serii : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam mieszane odczucia co do tej serii, ale ten "pałacowy klimat" jest świetny! :D
      Buziaki! :*

      Usuń
    2. Tyle się już o tych Rywalkach naczytałam, że jak zacznę czytać to chyba popłaczę się ze szczęścia, że to już :D

      Usuń
    3. Czekam więc na twoją recenzję i mam nadzieję, że Ci się spodoba! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  11. O nie! Chyba odpuszczę to sobie. Czytałam jak na razie tylko 2 pierwsze części, ale tego nie przeczytam. Nie chcę popsuć sobie dobrego wrażenia o tej całej serii.

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/
    Klaudia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na twoim miejscu sięgnęłabym po "Jedyną", ale opowiadań lepiej nie czytać, to prosty sposób aby znienawidzieć autorkę! :/
      Buziaki! :*

      Usuń
  12. No i znów się boję ;D
    Ile recenzji tyle opinii i za każdym razem trochę przeżywam kryzys : czytać - nie czytać. Ale chyba spróbuję przekonać się na własnej skórze xD

    Buziaki
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja się boję siegnąć po następne części, troszkę żałuję czasu poświęconego tym opowiadaniom.
      Skoro masz ochotę przeczytać to życzę Ci powodzenia i czekam z niecierpilowością na twoją recenzję! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  13. Mam w planach całą serię od dłuższego czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę więc miłej lektury i mam nadzieję, że się nie zawiedziesz. :D
      Buziaki! :*

      Usuń
  14. Przyznam, że do tej serii na razie mnie nie ciągnie. Już i tak mam zbyt wiele książek do przeczytania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również mam mnóstwo książek do przeczytania i troszkę żałuję czasu poświęconego tym opowiadaniom~. :)
      Buziaki! :*

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Wielka szkoda, aż łezka się w oczu kręci... Dobrze, że są lepsze książki! :D
      Buziaki! :*

      Usuń
  16. Nie czytałam jeszcze tej pozycji, ale dokładnie teraz zamierzalam się za nią wziąć! Wiele osób mówiło mi, że nie warto bo tylko dla pieniędzy, mimo wszystko chcę to przeczytać, aby samej się przekonać :D
    Pozdrawiam :D
    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam więc na twoją recenzję i mam nadzieję, że się nie zawiedziesz! :D
      Ja zawsze też się muszę przekonać ''na własnej skórze''.
      Buziaki! :*

      Usuń
  17. Mi Rywalki same w sobie bardzo się podobały, ale te poboczne "Książe i gwardzista" oraz "Królowa i faworytka" (chyba tak się nazywała ta druga) kompletnie do mnie nie przemawiają. Co do serii to nie są to książki od których można dużo oczekiwać, autorka podeszła do tematu w bardzo banalny sposób (może faktycznie na siłę i dla pieniędzy), a wystarczyłoby rozwinąć lepiej wątek z historią kraju i atakami terrorystów. No ale.
    Obserwuje i zapraszam do siebie :)
    http://porzeczkowysorbet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do mnie te poboczne także nie przemawiają, ale ''Królowa i faworytka'' jest według mnie o wiele lepsza niż ''Książę i gwardzista''.
      Zgadzam się z Tobą całkowicie! Autorka mogła bardziej rozwinąć wątek historii kraju, a tak to pozostaje tylko banalna seria, o której lada chwila zapomnę! :/
      Buziaki! :*
      Już obserwuję!

      Usuń
  18. Także nie przepadam za rywalkami. :/
    Zapraszam do mnie! :)
    canevautrien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie ta książka jest po prostu za banalna, autorka powinna bardziej rozwinąć wątek historii kraju i ataków rebeliantów. :D
      Buziaki! :*

      Usuń

  19. 4/10 za tyle straconych przez Ciebie chwil to i tak wysoka ocena.
    Nie czytałam tej powieści i raczej już po nią nie sięgnę.
    Buziaki! ❤

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz całkowitą rację, to i tak dużo, może dałam odrobinkę za wysoką ocenę, ale trudno.
      Nie radzę Ci jej czytać, są lepsze książki! :3
      Buziaki! :*
      http://cudowneksiazki.blogspot.com/

      Usuń
  20. A miałam czytać i chyba zrezygnuje:< W każdym bądź razie nie strace czasu! :)

    Zostałaś wybrana do mojego konkursu, w którym można wygrać bluzę z sklepu mybaze.com ufundowaną w wysokości 205zł! Wejdź na mojego bloga i dowiedz się więcej - > ayvinn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwierz mi, nie warto. Są lepsze książki, a to jest strata czasu. :D
    Już się zgłosiłam!
    Buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
  22. A ja uwielbiam tę serię <3 Masz rację ,, Książę i Gwardzista " nie wniósł nic czego nie wiedziałam już wcześniej :D Mi seria sama w sobie bardzo przypadła do gustu <3

    amatorskie-rysowanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten pałacowy klimat jest świetny, dlatego mimo minusów tej książki lubię całą serię! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  23. Mam nadzieję,że w niedługim czasie uda mi się sięgnąć po twórczość autorki,bo z tego,co zauwazylam zbiera same pozytywne recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę więc miłej lektury! <3 Mam nadzieję, że będziesz zadowolona!
      Buziaki! :*

      Usuń
  24. Mam dwie części tej serii na półce, 2 i 3... albo 4. Jak były po promocji to brałam. Ale póki co nic się nie zapowiada na to, że zabiorę się do tych książek.
    ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam całą serię w promocyjnej cenie, więc nie żałuję wydanych pieniędzy, żałuję tylko czasu przeznaczonego tej części!
      Buziaki! :*

      Usuń

Witaj mój drogi czytelniku! Czekałam na Ciebie!
ღ dziękuję za ten ślad, który po sobie pozostawiasz, z całą pewnością się odwdzięczę
ღ dziękuję za obserwację, zostaw link do swojego bloga, a wpadnę
ღ nie martw się, jutro będzie lepiej, uśmiechnij się, a i mi zrobi się przyjemnie!

Wykonała Ronnie