wtorek, 23 lutego 2016

''Rywalki. Królowa i faworytka'' jako książka, która odmieniła moje życie

Witajcie kochani!
Lumos! Uroczyście przysięgam, że knuję coś niedobrego!
Dziś mam dla Was recenzję kolejnej części ''Selekcji'', czyli książki, która odmieniła moje życie.
Cykl: Selekcja (tom 0.4-2.6)
Wydawnictwo: Jaguar
kategoria: literatura młodzieżowa
liczka stron: 208
 Zanim zaczęła się opowieść o Americe Singer, inna dziewczyna przyjechała do pałacu, by rywalizować o rękę innego księcia. W Królowej możemy śledzić losy przyszłej matki księcia Maxona, Amberly, podczas Eliminacji, dzięki którym została ukochaną przez wszystkich królową.  Faworytka pokazuje sceny ze wspólnego życia Marlee i Cartera, od pamiętnej nocy, gdy ich sekret wyszedł na jaw, aż po wydarzenia z finału Jedynej.
Ami podała mi pudełeczko, a ja przygryzłam wargi w oczekiwaniu. Nie miałam nic z rzeczy, jakie wyobrażałabym sobie na moim ślubie - pięknej sukni, wspaniałego przyjęcia , sali pełnej kwiatów. Jedyną rzeczą, jaką miałam tamtego dnia, był całkowicie idealny pan młody, a ja byłam wystarczająco szczęśliwa z tego powodu, by machnąć na wszystko inne ręką. Mimo wszystko miło było dostać prezent. Dzięki temu ślub wydawał się bardziej prawdziwy. 
Po dwóch opowiadaniach z punktu  widzenia mężczyzn autorka prezentuje nam nowe dwie historie, tym razem narratorkami są Marlee i Amberly.
Powiem Wam szczerze, że nie miałam ochoty czytać tej książki, byłam zniechęcona poprzednią częścią i zaczęłam odczuwać niechęć do Kiery Cass, a tutaj miła niespodzianka! Książka jest naprawdę dobra, porwała mnie szybka akcja, która jest niezwykła.
Bohaterowie są całkowicie inni niż w poprzednich częściach, a to dlatego, że głównym punktem zainteresowania nie jest Ami, lecz Amberly, która mnie urzekła oraz Marlee, której nie da się nie lubić! <3
Czy książka mnie zachwyciła?
Zdecydowanie tak!
Czy jest najlepszą częścią cyklu?
Kocham zarówno tę książkę Kiery Cass jak i ''Jedyną'', dlatego uważam cykl za fajną przygodę z literaturą młodzieżową, wartą uwagi.
Czy zostanę fanką autorki?
Myślę, że ten pałacowy klimat jest cudowny, lubię Kierę Cass, ale nie wybaczę autorce mojego straconego czasu na poprzednich opowiadaniach, więc odpuszczę sobie fandom ''Rywalek'', ale zostawię Maxona w moim sercu i nie oddam go nikomu.
Podsumowując: ta książka jest naprawdę dobra i warto poświęcić jej czas, okładka jest cudna, urzekła mnie jeszcze bardziej niż historia, opisana przez autorkę! <3
Moja ocena: 8/10 i choć nie wiem już co myśleć o tej serii to z całą pewnością ta książka jest warta uwagi! <3
A wy czytaliście tę książkę? Jakie wrażenia?
Macie ją w planach?
Buziaki! 
StormWind
''Wolałam, żeby moim ostatnim wspomnieniem była jego śmierć, wolałam to niż cierpieć świadomość, że jego ostatnim wspomnieniem będzie moja. Nawet teraz, samotna w celi, pragnęłam tylko ulżyć mu bólu.'' 

34 komentarze :

  1. Jakąś książkę z tej serii można upolować w Biedronce tylko nie pamiętam którą :D
    Na całą serię mam ochotę i z pewnością po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę więc miłej lektury! Mam nadzieję, że seria Ci się spodoba, choć ja byłam zawiedziona ''Księciem i gwardzistą''. ;/
      Buziaki! :*
      http://cudowneksiazki.blogspot.com/

      Usuń
  2. Muszę w końcu przeczytać Rywalki!
    Pozdrawiam,
    SzumiąBooki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj koniecznie! Czekam na twoją recenzję! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  3. Sama już nie wiem, czy czytać te Rywalki, czy nie! :D
    Muszę się poważnie nad tym zastanowić!
    Super recenzja!
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanów się, według mnie ta seria nie jest idealna, ale przeciętna, niektóre książki autorki zachwycają, inne wręcz przeciwnie!
      Buziaki! :*

      Usuń
  4. Bardzo chcemy ją przeczytać!

    Buziaczki! ♥
    Zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytajcie, ciekawa jestem czy Wam się spodoba!
      Buziaki! :*

      Usuń
  5. Odmieniła życie? O Matulu, koniecznie muszę zabrać się za Rywalki :D
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. TAK! Ta część jest fantastyczna! Przeczytaj koniecznie, książka krótka, ale naprawdę niezwykła! *-*
      Buziaki! :*

      Usuń
  6. Mam wrażenie, że ta seria ciągnie się w nieskończoność. Pogubiłam się już w tych częściach ;)
    Przychodzę do Ciebie z ogłoszeniem ;) Nominowałam Cię do TAGU. Więcej informacji na: Tagget Book TAG
    Pozdrawiam serdecznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo tak ciągnie się troszkę. Najpierw była trylogia, a teraz dochodzą części.
      Jejku dziękuję Ci bardzo! Cieszę się jak wariatka! Wykonam napewno! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  7. Wydaje się być ciekawa :)

    poolyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ciekawa, polecam Ci z całego serca! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Mnie też długo kusiła, ale te śliczne okładki mnie przekonały, a treść jeszcze bardziej! *-*
      Buziaki! :*

      Usuń
  9. Mimo cudownego klimatu, który można odczuć w tej serii, na razie mnie do niej nie ciągnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zawiodły dwie książki tej autorki, mam nadzieję, że ''Następczyni'' będzie świetna! *-*
      Buziaki! :*

      Usuń
  10. Od dawna chciałam się zabrać za całą serię, ale akurat czytam inną książkę, więc może po :p Z drugiej strony "Igrzyska Śmierci" też mają coś w sobie :D
    Mogłabym Cię prosić o poklikanie w linki w tym poście? Staram się o współpracę i byłabym wdzięczna za pomoc :)
    Przy okazji chętnie obserwacja za obserwację :)

    http://veronicalucy.blogspot.com/2016/02/wishlist-banggood.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo tak Igrzyska z całą pewnością mają coś w sobie, kocham tę trylogię! <3 Przybijam wirtualną piątkę kolejnej igrzyskomaniaczce jaką spotykam! Trybuci! <3
      Już poklikałam i obserwuję!
      Buziaki! :*

      Usuń
  11. Czytałam i bardzo mi się podobała :)
    Obserwacja za obserwację? Daj znać na moim blogu, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo cieszę się bardzo! Cudowna książka! *-*
      Już obserwuję!
      Buziaki! :*

      Usuń
  12. Muszę w końcu sięgnąć po tę serię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj musisz kochana! Naprawdę warto, choć ja zawiodłam się na ''Elicie'', przez zachowanie bohaterów! Miłej lektury!
      Buziaki! :*

      Usuń
  13. Czytałam tylko tom "Rywalki" więc jeszcze dużo przede mną, ale myślę, że warto, pomimo wielu różnych recenzji w internecie :)

    Obserwuje i pozdrawiam. Zapraszam także do siebie, akurat trwa konkurs.
    livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będziesz zadowolona z innych części, ja okropnie się zawiodłam na ''Elicie'', ale ''Jedyna'' to moja ulubiona część! <3
      http://cudowneksiazki.blogspot.com/

      Usuń
  14. W najbliższym czasie nie mam tego w planie:)
    Buziaki! :*

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w najbliższym czasie mam mnóstwo książek do przeczytania, a tak mało czasu na czytanie (odwieczny problem)! ;/
      Buziaki! :*

      Usuń
  15. Nie miałam styczności jeszcze z tą książką, i muszę to nadrobić, tym bardziej że narracja jest tym razem ze strony kobiecej :D
    Pozdrawiam ~Bacha
    dostatniejstrony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci z całego serca, książka jest warta uwagi, a narracja kobieca cudowna, uwielbiam te dwie dziewczyny i ich przygody! :D
      Buziaki! :*

      Usuń
  16. Mam ją w planach, ale tych dalszych. Boję się rozczarowania. Chociaż piszesz że odmieniła życie to sama już nie wiem. Chciałabym ją przeczytać, bo przeczytałam 4 części tej serii. Z czasem wydaje mi się że zatęsknię za tą historią i wtedy sięgnę po tę książkę.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bój się! Te opowiadanka są cudowne! Gorzej z tymi z punktu widzenia Maxona i Aspena, według mnie to porażka straszna!
      Ja już tęsknię za tym pałacowym klimatem! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  17. Muszę w końcu przeczytać, bo długo się już czaję na tą serię :)
    Obserwuję, w końcu znazłam świetnego bloga książkowego <3
    Zapraszam do mnie, tam też trochę o książkach, ale nie tylko.
    Jeśli ci się spodoba mam nadzieję, że również zaobserwujesz :)
    http://roksanaphotoechelon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także długo się czaiłam na tę serię, życzę ci miłej lektury i czekam na twoje recenzje! <3
      Dziękuję, cieszę się, że Ci się podoba! <3
      Buziaki! :*

      Usuń

Witaj mój drogi czytelniku! Czekałam na Ciebie!
ღ dziękuję za ten ślad, który po sobie pozostawiasz, z całą pewnością się odwdzięczę
ღ dziękuję za obserwację, zostaw link do swojego bloga, a wpadnę
ღ nie martw się, jutro będzie lepiej, uśmiechnij się, a i mi zrobi się przyjemnie!

Wykonała Ronnie