środa, 11 listopada 2015

Ja czytam, moja siostra nie, jeśli kochasz, czytaj!


Wracam do domu. Patrzę na godzinę, jest już czternasta. Dzień w szkole był nudny i marzę tylko o jednym, aby jak najszybciej zatopić się z świecie mola książkowego. Idę do mojego pokoju, po drodze zastaję moją siostrę przed telewizorem.
-Co robisz?-pytam
-To co zawsze-odpowiada z uśmiechem na twarzy-A ty? Jak było w szkole?
-Dobrze. Idę teraz poczytać. Chcę wiedzieć  jak zakończy się pierwsza część serii pt. ''Wybrani''-odpowiadam i od razu myślę jak dobrze byłoby nie mieć lekcji i skupić się na książkach
-Myślę, że za dużo czytasz-odpowiada i wyraz jej twarzy zmienia się na ponury-psujesz sobie w ten sposób wzrok misiek, może usiądziesz ze mną i razem obejrzymy ten film obyczajowy?
-Nie dzięki, mam dość telewizji, ale dziękuję za radę.
Odchodzę zamyślona i pogrążam się w ciszy mojego pokoju. Zanim sięgnę po książkę zastanawiam się nad prostym faktem, który gnębi mnie przez jakiś już czas. Dlaczego tak jest?! Czy ze mną jest coś nie tak!? Moja siostra jest całkiem normalna, a przynajmniej tak się wszystkim wydaje. Tylko różnice między nami są wielkie! Jak to możliwe?



Napisane przeze mnie opowiadanie jest moim własnym wymysłem, ale czas najwyższy przekonać się czym są więzi siostrzane i na czym polegają. Otóż nie raz spotkałam się z tym, że istnieją istotne różnice między siostrami. Ale ja sama staram się unikać konfliktów z rodzinom. Rodzeństwa się nie wybiera, rodziców też nie! Każdy ma swoje pasje i zainteresowania! Nie jestem do końca pewna czy na świecie jest ktoś taki jak ja w 100%, ale kojąco działa na mnie fakt, iż każdy jest wyjątkowy.
Więc jestem przekonana, że są różnice między ludźmi, a nawet między siostrami, których niestety nie zmienimy, ale rada dla każdego mola książkowego: jeśli kochasz, czytaj! I nawet jeśli masz znajomych, którzy czytają to wspomnij im, że twoje rodzeństwo nie czyta, a może właśnie przy pomocy swojej przyjaciółki wybierzecie książkę dla twojej siostry/ brata, która wywróci jej/ jego życie o 360 stoponi?
CZYTELNICY łączymy się! Książka jeszcze opanuje świat!

 Już niedługo na moim blogu, opinia o książce C. J. Daugherty pt. ''Wybrani'' oraz inne opinie, zapraszam do odwiedzania!

4 komentarze :

  1. Masz rację, jest bardzo mało osób czytających książki! Książkoholicy łączmy się! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak łączymy się! Książka jeszcze opanuje świat! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Książki powinny stać się czymś więcej dla niektórych ludzi, a nie tylko obowiązkowymi lekturami! ;)

    OdpowiedzUsuń

Witaj mój drogi czytelniku! Czekałam na Ciebie!
ღ dziękuję za ten ślad, który po sobie pozostawiasz, z całą pewnością się odwdzięczę
ღ dziękuję za obserwację, zostaw link do swojego bloga, a wpadnę
ღ nie martw się, jutro będzie lepiej, uśmiechnij się, a i mi zrobi się przyjemnie!

Wykonała Ronnie